فلسفه تعلیم و تربیت
نشریه های علمی انتشارات

  

پژوهش‌نامه مبانی تعلیم و تربیت    

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد
دکتر بختیار شعبانی ورکی
دکتر بختیار شعبانی ورکی
۰۵۱۳۸۸۰۳۶۹۶   ۰۵۱۳۸۸۰۷۳۳۸
مشهد - میدان پارک ملت - پردیس دانشگاه فردوسی مشهد- دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی- دفتر مجله کد پستی ۹۱۷۷۹۴۸۹۷۴
ISC ۰.۲۲
A

بسم الله الرحمن الرحیم

این مجله مقالاتی را که در راستای اهداف مجله به شرح زیر باشند می پذیرد :



این مجله انشعابی از مجله‌ی " مطالعات تربیتی و روان‌شناسی " است که نخستین شماره ی آن در تابستان سال 1378 منتشر شده است.

درجهت سیاست «کمسیون نشریات علمی کشور» در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تخصصی شدن مجلات، با هویت تازه منتشر می شود. این اقدام زمینه ای را فراهم کرد تا خلاء تاریخی وجود مجله‌ای در قلمرو مباحث نظری در تعلیم و تربیت پر شود.


هدف مجله بازتاب سنت‌های فلسفی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی است که در پیوند با مباحث بنیادی تعلیم و تربیت، خط‌مشی و فعالیت‌های تربیتی جاری و ابعاد معرفت شناختی، اخلاقی و زیبایی‌شناختی آنها مطرح می شوند.


بنابراین مجله بر مسائل مفهومی، نظری، فلسفی و مسائل مرتبط با خط مشی و عمل تربیتی تمرکز دارد و زمینه ای را برای تبادل اندیشه و همکاری میان فیلسوفان تربیتی، روان‌شناسان تربیتی و جامعه شناسان تربیتی فراهم می کند و می‌تواند ضمن انعکاس استانداردهای علمی، برای طیف وسیعی از خوانندگان قابل استفاده باشد.


هیات تحریریه مجله از مقالاتی که نشانگر ایده ها، مباحث، گرایش ها، مسائل مهم و نیز تحلیلی انتقادی در تعلیم و تربیت باشد، استقبال می کند.


مدیریت مجله از پژوهشگران و نویسندگان اندیشمند قلمروهای یادشده دعوت می کند تا با ارسال مقالات ارزشمند خود موجبات ارتقاء کیفیت آن را فراهم سازند.

 

***************

نویسندگان محترم مقالات : برای ارسال مقاله بایستی ابتدا با درج مشخصات کامل و دقیق در وبگاه مجله ثبت نام نمایید، سپس فایل مقاله را که قبلا با فرمت مطلوب مجله تهیه و تنظیم کرده اید از طریق نقش نویسنده خود ارسال نمایید.


در صورتیکه مقاله مطابق فرمت اعلام شده در بخش " نحوه نگارش و ارسال مقاله " تنظیم نشده باشد مورد بررسی قرار نمی گیرد.

 

اطلاعیه ها

انتشار مجله به صورت الکترونیکی می باشد و نسخه چاپی منتشر نمی شود.

 (پست شد: 2016-02-27)
از ابتدای سال 1395 مجله فقط به صورت الکترونیکی منتشر می شود و نسخه کاغذی چاپ نمی گردد.

اطلاعیه های بیشتر

سال. ۶, شماره. ۱: بهار و تابستان ۱۳۹۵


اطلاعات تکمیلی این شماره
مشاوران علمی این شماره

فهرست مطالب

  • پژوهشی

  • نقد دیدگاه های هری فرانکفورت و چارلز تیلور در مورد انتخاب‌گری آدمی بر اساس نظریه اسلامی عمل و پیامدهای آن در تربیت 
    محمدرضا مدنی فر ; خسرو باقری ; فاطمه زیباکلام ; علی رضا صادق زاده 5-22
    بازدید: 713
    مبانی و اصول اخلاق اسلامی: ارتباط معلم با دانش آموزان 
    مسعود صفایی مقدم ; بهاالدین رحمانی ; محمدجعفر پاک سرشت ; سیدمنصور مرعشی 23-45
    بازدید: 1407
    ارتباط دانش نظری و عملی معلمان در پارادایم های اجرای برنامه درسی 
    مقصود امین خندقی ; اعظم زرقانی ; بختیار شعبانی ورکی ; نعمت الله موسی پور 46-68
    بازدید: 721
    واسازی مفهوم «تفاوت‌های فردی دانش آموزان» و نقد آن از منظر رویکرد بازسازی 
    علی کریمی گیلده ; علیرضا صادق زاده قمصری ; سید مهدی سجادی ; خسرو باقری نوع پرست 69-82
    بازدید: 570
    تبیین ماهیت دوران کودکی در هندسه نظریه اسلامی عمل 
    سعید آزادمنش ; نرگس سجادیه ; خسرو باقری نوع پرست 83-103
    بازدید: 623
    فرهنگ، هدف‌های تربیتی و کارکردهای فرزندپروری: نظریه آشیانه تحول 
    زهرا طبیبی ; عقیله سادات موسوی جهان آبادی 104-124
    بازدید: 533
    ترسیم اشاره‌هایی برای تدریس علوم بر بنیاد تبیینی کل نگرانه از ماهیت علم 
    پروین بازقندی ; سعید ضرغامی ; یحیی قائدی ; علیرضا محمودنیا ; خسرو باقری نوع پرست 125-146
    بازدید: 545