هدف اصلی این پژوهش، ارائه طبقه بندی مفهومی جدید و جامع معطوف به مأموریت مربی در تربیت دینی است. برای این منظور به بررسی اجمالی و نقد رویکردهای برگرفته از مبانی تعلیم و تربیت اسلامی که در فضای معرفتی متفکران داخلی و به صورت دسته بندی تنظیم شدهاند، پرداخته شد. برای دستیابی به این هدف، از روش پژوهش تحلیلی- نظری بهره گرفته شد. نظر به نتایج حاصل از این پژوهش، در طبقه بندی جدید، دو رویکرد کلان وظیفه گرا و نتیجه گرا مورد نظر قرار گرفت. سرانجام، با تبیین تطابق و سازواری مبانی دیدگاه وظیفه گرا (در مقابل رویکرد نتیجه گرا) با نگرش اسلامی، این رویکرد به عنوان موضعی مقبول برای مربی در تربیت دینی معرفی شد. بر اساس این دیدگاه ، مبنا انجام وظیفه بر طبق اصول از سوی مربی، در مسیر تربیت است و عدم دستیابی به نتایج مطلوب به عنوان ناکارآمدی کوششهای تربیتی مربی در نظر گرفته نمیشود.
موحدی محصل طوسی, مرضیه, مهرمحمدی, محمود, صادقزاده, علیرضا, & نقی زاده, حسن. (1392). نقد طبقه بندی های موجود از رویکردهای تربیت دینی و ارائه یک طبقه بندی مفهومی جدید. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3(1), 137-158. doi: 10.22067/fe.v3i1.20814
MLA
مرضیه موحدی محصل طوسی; محمود مهرمحمدی; علیرضا صادقزاده; حسن نقی زاده. "نقد طبقه بندی های موجود از رویکردهای تربیت دینی و ارائه یک طبقه بندی مفهومی جدید", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3, 1, 1392, 137-158. doi: 10.22067/fe.v3i1.20814
HARVARD
موحدی محصل طوسی, مرضیه, مهرمحمدی, محمود, صادقزاده, علیرضا, نقی زاده, حسن. (1392). 'نقد طبقه بندی های موجود از رویکردهای تربیت دینی و ارائه یک طبقه بندی مفهومی جدید', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3(1), pp. 137-158. doi: 10.22067/fe.v3i1.20814
VANCOUVER
موحدی محصل طوسی, مرضیه, مهرمحمدی, محمود, صادقزاده, علیرضا, نقی زاده, حسن. نقد طبقه بندی های موجود از رویکردهای تربیت دینی و ارائه یک طبقه بندی مفهومی جدید. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1392; 3(1): 137-158. doi: 10.22067/fe.v3i1.20814
ارسال نظر در مورد این مقاله