هدف اصلی این پژوهش، روایت فهم درونی شده معلمان و مربیان از تجربه تحصیل در رشته «تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت» در راستای نقش فلسفه تربیت در تحول عملکرد آنان میباشد. برای دستیابی به این هدف از روش زیست نگاری و روایتی بهره گرفته شد و فهم دوازده نفر از معلمان و مربیان با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته، مصاحبه روایتی، گزارش های خودزیست نگاری، بازیابی و روایت شد. نتایج حاصل تحلیل روایتها نشان داد که چنین فهمی، واجد دو روایت غم انگیز و روایت شوق آفرین درباره نقش فلسفه تربیت است. با تأمل در یافتههای پژوهش، پیشنهادی هایی برای فیلسوفان و نظریه پردازان تربیت از یک سو و معلمان و مربیان آن، از سوی دیگر ارائه شد. اندکی دور شدن از کرسی نظریه پردازی انتزاعی دانشگاه، حضور در میدان پر ازدحام مدرسه و فهم ورزی زنده و پویای فیلسوفان و نظریه پردازان تربیت با دغدغهها و مسائل عینی و ملموس فضای کلاس درس، اصل کلام این پژوهش در گفتگو با آنهاست. پرهیز از بی تأملی و روزمرگی و رو آوردن به فلسفه ورزی و نویسندگی، سخن دیگر این پژوهش در گفتگو با مربیان و معلمان می باشد.
یاری دهنوی, مراد. (1392). زیست نگاری و روایت فهم معلمان از نقش فلسفه تربیت در تحول عملکرد آنان. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3(2), 49-66. doi: 10.22067/fe.v3i2.23631
MLA
مراد یاری دهنوی. "زیست نگاری و روایت فهم معلمان از نقش فلسفه تربیت در تحول عملکرد آنان", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3, 2, 1392, 49-66. doi: 10.22067/fe.v3i2.23631
HARVARD
یاری دهنوی, مراد. (1392). 'زیست نگاری و روایت فهم معلمان از نقش فلسفه تربیت در تحول عملکرد آنان', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3(2), pp. 49-66. doi: 10.22067/fe.v3i2.23631
VANCOUVER
یاری دهنوی, مراد. زیست نگاری و روایت فهم معلمان از نقش فلسفه تربیت در تحول عملکرد آنان. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1392; 3(2): 49-66. doi: 10.22067/fe.v3i2.23631
ارسال نظر در مورد این مقاله