بر اساس منابع معتبر موجود در زمینه ارزیابی منابع وب، شش معیار مهم استخراج گردید. این تحقیق میزان شناخت و استفاده استادان از این معیارها و معیارهای فرعی مرتبط با معیارهای اصلی را نزد استادان دانشگاه شیراز مورد بررسی قرار داده است. روش تحقیق پیمایشی است و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه میباشد. تجزیه و تحلیل دادهها با روشهای آمار توصیفی و استنباطی انجام شده است. این پژوهش مشخص نمود هر شش معیار تعیین شده مورد توجّه و استفاده اعضاء هیئت علمی دانشگاه شیراز میباشد که معیارهای مزبور به ترتیب اولویت عبارتند از: روزآمد بودن، کیفیّت محتوایی، کنترل مستندات، وجود فهرست منابع، وجود پیوندهای درونمتنی، و موثّق بودن اطلاعات ارائه شده. همچنین در معیار اصلی کنترل مستندات، معیارهای فرعی تخصّص و تبحّر نویسنده و ذکر نام نویسنده، در معیار اصلی روزآمد بودن، معیار فرعی تاریخ نشر، در معیار اصلی وجود فهرست منابع، معیار فرعی اعتبار استنادها و در معیار اصلی وجود پیوندهای درون متنی، معیار فرعی وجود پیوند به منابع موجود در کتابنامه و در معیار اصلی موثق بودن اطلاعات، صحت اطلاعات موجود، بالاترین اولویّت را به خود اختصاص دادهاند. در ضمن، همه پاسخگویان، سطح کیفی مقاله مورد نظر را عالی انتخاب کردهاند.
واژههای کلیدی: ارزیابی منابع وبی، مقالات رایگان وب، اعضاء هیئت علمی دانشگاه شیراز
ابراهیمی پور, محمد, & رضایی, رضایی. (1386). ارزیابی مقالات رایگان وب از دیدگاه اعضاء هیئت علمی دانشگاه شیراز. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 08(3), -. doi: 10.22067/fe.v8i3.2037
MLA
محمد ابراهیمی پور; رضایی رضایی. "ارزیابی مقالات رایگان وب از دیدگاه اعضاء هیئت علمی دانشگاه شیراز", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 08, 3, 1386, -. doi: 10.22067/fe.v8i3.2037
HARVARD
ابراهیمی پور, محمد, رضایی, رضایی. (1386). 'ارزیابی مقالات رایگان وب از دیدگاه اعضاء هیئت علمی دانشگاه شیراز', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 08(3), pp. -. doi: 10.22067/fe.v8i3.2037
VANCOUVER
ابراهیمی پور, محمد, رضایی, رضایی. ارزیابی مقالات رایگان وب از دیدگاه اعضاء هیئت علمی دانشگاه شیراز. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1386; 08(3): -. doi: 10.22067/fe.v8i3.2037
ارسال نظر در مورد این مقاله