هدف اصلی این پژوهش، تبیین تحول نظام آموزش و پرورش با رویکرد سیستمی است. تحول در این نظام با نظر به فرآیند ترکیبی تحولی آنتروپیک (آنتروپی و نگانتروپی) سیستمها و رشد فازی مورد مطالعه قرار گرفت. از دیدگاه سیستمی، پدیده آنتروپیک «آنتروپی و نگانتروپی» یک حالت یا قانون کلى در فرآیند تغییر و تحول سیستمها میباشد که پیوسته سیستمها را در تعادل و موازنه نگه میدارد. تحول نظام آموزش و پرورش در فرآیند «آنتروپیک فازی» بر مبنای مدل ریاضی تغییرات تدریجی و تحولی در یک سیستم شکل میگیرد. نتایج حاصل از این نگرش نوین به تحول بیانگر آن است که تحلیل و بررسی تحول نظام آموزش و پرورش در فرآیند آنتروپیک فازی مدلی بسیار انطباقی است که تقریبها را دقیقتر و ابهام را به عنوان بخشی از سیستم مدل سازی میکند.
قنبری, حمیدرضا, & مظاهری, مهرداد. (1392). تبیین تحول نظام آموزش و پرورش در فرآیند آنتروپیک فازی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3(2), 151-172. doi: 10.22067/fe.v3i2.22563
MLA
حمیدرضا قنبری; مهرداد مظاهری. "تبیین تحول نظام آموزش و پرورش در فرآیند آنتروپیک فازی", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3, 2, 1392, 151-172. doi: 10.22067/fe.v3i2.22563
HARVARD
قنبری, حمیدرضا, مظاهری, مهرداد. (1392). 'تبیین تحول نظام آموزش و پرورش در فرآیند آنتروپیک فازی', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3(2), pp. 151-172. doi: 10.22067/fe.v3i2.22563
VANCOUVER
قنبری, حمیدرضا, مظاهری, مهرداد. تبیین تحول نظام آموزش و پرورش در فرآیند آنتروپیک فازی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1392; 3(2): 151-172. doi: 10.22067/fe.v3i2.22563
ارسال نظر در مورد این مقاله