دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
دوره 011 (1389)
دوره 010 (1388)
دوره 09 (1387)
دوره 08 (1386)
دوره 07 (1385)
دوره 06 (1384)
دوره 05 (1383)
دوره 04 (1382)
دوره 03 (1380)
دوره 02 (1379)
دوره 01 (1378)
کلیدواژهها = گفتمان
تعداد مقالات: 4
نظام تربیت و خود: از آرمان تکوین خود اصیل تا واقعیتی بنام شبه خود
دوره 9، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 5-21
چکیده
هدف اصلی این مقاله، بررسی فاصله گرفتن نظامهای آموزشی از هدف تعالی خویشتن و خودمختاری از دیدگاه فوکو میباشد. برای دستیابی به این هدف از روش تحلیل مفهومی و استنتاجی بهره گرفته شد. بنابر نتایج به دست آمده، مهمترین تمایزهای خویشتن اصیل با خویشتن کاذب در حال تحول و انعطاف است. درحالیکه خویشتن اصیل، همواره پروژهای در حال تکامل و ... بیشتربازنمایی مناقشات ناظر بر دو گفتمان توسعه حرفه ای و هویت حرفه ای معلم از منظر مناسبات قدرت
دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1397
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بازنمایی مناقشات ناظر بر دو گفتمان توسعه حرفهای و هویت حرفهای معلم از منظر مناسبات قدرت میباشد. برای دستیابی به این هدف، از روش پژوهش اسنادی- تحلیلی بهره گرفته شد. یافتههای به دست آمده حاکی از آن است که چهار مناقشه عمده حرفه و پیشه، ساختار و عاملیت، مناقشه حرفهای گری و حرفهای گرایی، و بوروکراسی و دموکراسی ... بیشترتحلیل گفتمان انتقادی تربیت جنسی در نظام آموزشوپرورش ایران (وضعیت موجود) مبتنی بر اسناد مکتوب
دوره 8، شماره 1 ، شهریور 1397، ، صفحه 136-159
چکیده
هدف اصلی این پژوهش پاسخ به این پرسش اساسی است که زبان در ارتباط با امر جنسی چگونه به کار میرود و این چگونگی چه تصویری از آن را ترسیم کرده و به کدام اصول و روشها در تربیت جنسی گرایش بیشتری دارد. در این پژوهش، پیچیدگیهای کاربرد زبان در تربیت جنسی و نیز ضرورت درک زمینههای فرهنگی و اجتماعی در این نوع نگاه به تربیت جنسی به ویژه اثر ساختار ... بیشترنقد گفتمان تلفیق التقاطی (بازسازی سازوارانه)در تعلیم و تربیت : با نگاهی به آثار دکتر خسرو باقری
دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 103-118