@article { author = {babaee, mazhar and Ghaey, Yahya and Zarghami Hamrah, Saied and Nasri, Amir}, title = {Investigating The Concept of Game According to Gadamer’s Philosophical Hermeneutics and Exploring Its Implications in The Acquisition of Consciousness/Understanding}, journal = {Foundations of Education}, volume = {4}, number = {2}, pages = {51-68}, year = {2015}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad Press}, issn = {2251-6360}, eissn = {2423-4273}, doi = {10.22067/fe.v4i2.23829}, abstract = {The present study is an attempt to investigate the concept of game according to Gadamer’s philosophical hermeneutics and its implications in the acquisition of consciousness/understanding as educational concepts. A descriptive, conceptual and comparative analysis methodology has been applied to meet this goal. The results proved that applying Gadamer’s game theory, and its follow-up(subsequent) Gadamerian dialog-i.e. dialog via the unbiased dialog game- is an appropriate method in facilitating learning. This can be a decisive step toward enhancing the learners’ consciousness,which isthe prerequisite of education through understanding, making sense of, translating, and interpreting the (con)text.}, keywords = {Hermeneutics,philosophical hermeneutics,Gadamer,Game concept,Education,Consciousness/Understanding,Student}, title_fa = {واکاوی جایگاه مفهوم «بازی» در هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالت‌های آن برای حصول آگاهی/ فهم}, abstract_fa = {چکیده : هدف اصلی این پژوهش ، بررسی وتحلیل مفهوم«بازی» در هرمنوتیک فلسفی گادامر، و نشان دادن دلالت های آن برای حصول فرایند آگاهی/فهم ،در تربیت می باشد. برای دست یابی به این هدف از روش پژوهش های توصیفی و تحلیل مفهومی ،از رویکردهای پژوهش کیفی استفاده شد . یافته ها ی حاصل ازاین پژوهش نشان داد که استفاده از نظریه ی بازی گادامر، و به تبع آن گفت وگو به معنای خاص وگادامری آن،یعنی گفت وگو از خلال بازیِ دیالوگِ بی غرضانه ، برای تسهیل امریادگیری درمیان یادگیرندگان ، یکی از راه های مناسب تعلیم محسوب می شود؛که آن هم به نوبه ی خود گامی استوار در راه رسیدن به اهداف تربیت واقعی است که درنتیجه همان دست یابی به آگاهی بیشتر یادگیرنده از طریق فهم،معنادهی،ترجمه وتفسیر متن وبلاخره حصول تربیت است .}, keywords_fa = {هرمنوتیک فلسفی گادامر,مفهوم بازی,تربیت,آگاهی,فهم}, url = {https://fedu.um.ac.ir/article_34466.html}, eprint = {https://fedu.um.ac.ir/article_34466_6540b71e01c26dac4673f65976e07afe.pdf} }