%0 Journal Article %T اعتباریابی و هنجاریابی پرسشنامه ‌سبک هویت ( 6G ـ ISI ) %J پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت %I دانشگاه فردوسی مشهد %Z 2251-6360 %A غضنفری, غضنفری %D 2004 %\ 10/22/2004 %V 05 %N 1 %P - %! اعتباریابی و هنجاریابی پرسشنامه ‌سبک هویت ( 6G ـ ISI ) %R 10.22067/fe.v5i1.1824 %X در این پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیلی عاملی، پایایی و اعتبار پرسشنامه سبک هویت ( 6G ـ ISI ) بررسی شد. این پرسشنامه از همسانی درونی مناسبی برخوردار است. اعتبار این پرسشنامه به وسیله اجرای همزمان آن با مقیاس سلامت عمومی گلدبرگ (GHQ-28) در میان دانش‌آموزان دبیرستانی اصفهان سنجیده شد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که پرسشنامه سبک هویت ازاعتبار بالائی برخوردار است و در نتیجه می‌تواند ابزار مناسبی برای ارزیابی شکل‌گیری هویت از دیدگاه پردازش اطلاعات مربوط به خویشتن باشد. باتوجه به نتایج تحقیق حار، پیشنهاد می‌شود که ویژگی‌های روان‌سنجی این پرسشنامه بر روی سایر گروه‌های سنی و جمعیت‌های بالینی و غیربالینی دیگر و سایر متغیرهای شخصیتی مورد بررسی قرار گیرد. %U