%0 Journal Article %T واکاوی پداگوژی مبتنی بر عمل و تعیین چهارچوب برنامه درسی آن در آموزش عالی %J پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت %I دانشگاه فردوسی مشهد %Z 2251-6360 %A تقی زاده, محسن %A نیستانی, محمدرضا %A شریفیان, فریدون %D 2018 %\ 08/23/2018 %V 8 %N 1 %P 116-135 %! واکاوی پداگوژی مبتنی بر عمل و تعیین چهارچوب برنامه درسی آن در آموزش عالی %K پداگوژی %K آموزش مبتنی بر عمل %K چهارچوب برنامه درسی %K برنامه درسی مبتنی بر عمل %K عملکرد حرفه ای %R 10.22067/fedu.v8i1.67897 %X هدف اصلی این پژوهش، واکاوی پداگوژی مبتنی بر عمل و تعیین چهارچوب برنامه درسی آن در آموزش عالی می‌باشد. در این پژوهش، ضمن تحلیل و ارزیابی عناصر و چهارچوب برنامه‌ درسی مبتنی بر عمل، نتایج به دست آمده حاکی از آن است که آموزش عالی فاصله زیادی با برنامه‌ درسی مبتنی بر عمل دارد و لازم است از این منظر برنامه‌های درسی‌ آموزش عالی مورد بازنگری قرار گیرند. برای تجدیدنظر در برنامه‌های درسی دانشگاهی‌ می توان چنین استدلال کرد که در آموزش عالی رویکرد پداگوژی مبتنی بر عمل به‌ مثابه امکانی متناسب با ماهیت متحول و روابط اجتماعی پیچیده قرن بیست و یکم در نظر گرفته شود. %U https://fedu.um.ac.ir/article_35145_0cc53c795e8be726e273eea93b9ddc1f.pdf