TY - JOUR ID - 34466 TI - واکاوی جایگاه مفهوم «بازی» در هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالت‌های آن برای حصول آگاهی/ فهم JO - پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت JA - FEDU LA - fa SN - 2251-6360 AU - بابایی, مظهر AU - قائدی, یحیی AU - ضرغامی همراه, سعید AU - نصری, امیر AD - خوارزمی تهران AD - علامه طباطبایی تهران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 4 IS - 2 SP - 51 EP - 68 KW - هرمنوتیک فلسفی گادامر KW - مفهوم بازی KW - تربیت KW - آگاهی KW - فهم DO - 10.22067/fe.v4i2.23829 N2 - چکیده : هدف اصلی این پژوهش ، بررسی وتحلیل مفهوم«بازی» در هرمنوتیک فلسفی گادامر، و نشان دادن دلالت های آن برای حصول فرایند آگاهی/فهم ،در تربیت می باشد. برای دست یابی به این هدف از روش پژوهش های توصیفی و تحلیل مفهومی ،از رویکردهای پژوهش کیفی استفاده شد . یافته ها ی حاصل ازاین پژوهش نشان داد که استفاده از نظریه ی بازی گادامر، و به تبع آن گفت وگو به معنای خاص وگادامری آن،یعنی گفت وگو از خلال بازیِ دیالوگِ بی غرضانه ، برای تسهیل امریادگیری درمیان یادگیرندگان ، یکی از راه های مناسب تعلیم محسوب می شود؛که آن هم به نوبه ی خود گامی استوار در راه رسیدن به اهداف تربیت واقعی است که درنتیجه همان دست یابی به آگاهی بیشتر یادگیرنده از طریق فهم،معنادهی،ترجمه وتفسیر متن وبلاخره حصول تربیت است . UR - https://fedu.um.ac.ir/article_34466.html L1 - https://fedu.um.ac.ir/article_34466_6540b71e01c26dac4673f65976e07afe.pdf ER -