TY - JOUR ID - 34984 TI - تحلیل و ارزیابی ماهیت ارتباط مجازی معلم و فراگیران در نسل نو یادگیری الکترونیکی: مطالعه موردی موک ها JO - پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت JA - FEDU LA - fa SN - 2251-6360 AU - ضرغامی, سعید AD - تهران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 7 IS - 2 SP - 25 EP - 36 KW - موک ها KW - ارتباط معلم و فراگیران KW - نمودشناسی KW - یادگیری برخط شبکه ای DO - 10.22067/fedu.v7i2.66937 N2 - هدف اصلی این پژوهش، تحلیل و ارزیابی ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیران در نسل نو یادگیری الکترونیک می‌باشد. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش نمودشناسی بهره گرفته شد. مبنای نظری چنین ارزیابی آن است که به تعبیر هایدگر فناوری خنثی نیست و آن‌چنان‌که آیدی اشاره کرده است، فاوا برخی از ابعاد تجربه ما را به بهای تضعیف برخی دیگر از ابعاد آن، تقویت می‌کند. همچنین این پرسش مطرح شد که تغییر ماهیت ارتباط در موک ها، چه دستاوردها و کاستی‌هایی به دنبال دارد. در این مطالعه، نخست تحلیل شد که چگونه یادگیری الکترونیکی، ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیران را متحول نموده، سپس استدلال شد که چگونه ماهیت ارتباط در موک ها، با ارتباط مطلوب میان معلم و فراگیر رویارو می‌شود. نتایج حاصل از این پژوهش حاکی از آن است که موک ها با تغییر ماهیت ارتباط، توان فراگیران برای برقراری تعاملات اجتماعی را به طور مؤثری تسهیل می‌کنند و درعین‌حال سبب ارتباط همسان می‌شوند. UR - https://fedu.um.ac.ir/article_34984.html L1 - https://fedu.um.ac.ir/article_34984_d6a9b07159e15a22e54ff4af0ebf8fce.pdf ER -