هدف این پژوهش بررسی رابطة تسلط سبک تفکر ربعهای مغزی مدیران آموزشی با سطح اثربخشی عملکرد آنها میباشد. نمونة مورد مطالعه شامل 103 نفر از مدیران و 412 نفر از دبیران مقطع متوسطة شهر مشهد در سال تحصیلی 88-1387 میباشندکه به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی انتخاب شدهاند. در این پژوهش، از پرسشنامة 60 سؤالی سنجش تسلط مغزی هرمن (حوریزاد، 1385: 264) جهت سنجش تسلط سبک تفکر ربعهای مغزی مدیران و از پرسشنامة 35 سؤالی سنجش اثربخشی مدل پارسونز (فرخنژاد، 1376) جهت سنجش اثربخشی عملکرد مدیران استفاده شد. بر اساس یافتههای بهدست آمده متغیرهای پیشبین تسلط ربع مغزی A ، C و D )01/0 P< ( قادر به پیشبینی متغیر ملاک (اثربخشی عملکرد مدیران) بودند. همچنین، نتایج نشان دادند تسلط ربع مغزی B قادر به پیشبینی اثربخشی عملکرد مدیران نمیباشد.
مقدسی, اکرم, سید عباس زاده, سید عباس زاده, & غنایی چمن آباد, Ali. (1389). بررسی رابطة تسلط ربعهای مغزی مدیران آموزشی با سطح اثربخشی عملکردآنها. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 011(1), -. doi: 10.22067/fe.v11i1.1743
MLA
اکرم مقدسی; سید عباس زاده سید عباس زاده; Ali غنایی چمن آباد. "بررسی رابطة تسلط ربعهای مغزی مدیران آموزشی با سطح اثربخشی عملکردآنها", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 011, 1, 1389, -. doi: 10.22067/fe.v11i1.1743
HARVARD
مقدسی, اکرم, سید عباس زاده, سید عباس زاده, غنایی چمن آباد, Ali. (1389). 'بررسی رابطة تسلط ربعهای مغزی مدیران آموزشی با سطح اثربخشی عملکردآنها', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 011(1), pp. -. doi: 10.22067/fe.v11i1.1743
VANCOUVER
مقدسی, اکرم, سید عباس زاده, سید عباس زاده, غنایی چمن آباد, Ali. بررسی رابطة تسلط ربعهای مغزی مدیران آموزشی با سطح اثربخشی عملکردآنها. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1389; 011(1): -. doi: 10.22067/fe.v11i1.1743
ارسال نظر در مورد این مقاله