این مقاله صلح در خاورمیانه را با تمرکز بر پیشزمینههای تاریخی که منجر به تشکیل دولت اسرائیل شدهاند، مورد بررسی قرار میدهد. مقاله استدلال نموده که نقش فلسفه تعلیم و تربیت این است که شکلگیری «دولت مدرن اسرائیل» را بهعنوان یک مفهوم بهطور ویژه تحلیل کند و این مفهوم را با توجه به پیامدهای آن مورد واکاوی قرار دهد. افزون بر این تحلیل فلسفی دقیق، این مقاله به نظرورزی در باب نقش عمومیتر فلسفه تعلیم و تربیت در دوران ناآرامیهای ژئوپلیتیکی و تهدیدات جهانی میپردازد. بر این اساس، مشخص شد که فلسفه تعلیم و تربیت دارای کارکردی دوگانه است؛ واکاوی عمیق مفاهیم، و فراهم کردن بنیانی اخلاقی و عقلانی برای بررسی علل خشونت و پیامدهای آن. در مجموع، این مقاله ادعا میکند که فلسفه تعلیم و تربیت دو هدف مشخص را دنبال میکند: بررسی انتقادی مفاهیم و ایجاد بنیانی باثبات برای امید به آیندهِ، برای نسلهای آینده.
آر. کول, دیوید و مرندی, پگاه . (1403). صلح در خاورمیانه: آینده یک توهم. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 14(2), 93-104. doi: 10.22067/fedu.2025.46542
MLA
آر. کول, دیوید , و مرندی, پگاه . "صلح در خاورمیانه: آینده یک توهم", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 14, 2, 1403, 93-104. doi: 10.22067/fedu.2025.46542
HARVARD
آر. کول, دیوید, مرندی, پگاه. (1403). 'صلح در خاورمیانه: آینده یک توهم', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 14(2), pp. 93-104. doi: 10.22067/fedu.2025.46542
CHICAGO
دیوید آر. کول و پگاه مرندی, "صلح در خاورمیانه: آینده یک توهم," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 14 2 (1403): 93-104, doi: 10.22067/fedu.2025.46542
VANCOUVER
آر. کول, دیوید, مرندی, پگاه. صلح در خاورمیانه: آینده یک توهم. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1403; 14(2): 93-104. doi: 10.22067/fedu.2025.46542
ارسال نظر در مورد این مقاله