هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عاملهایی است که بتواند تجارب پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی را مشخص نماید. جامعة آماری این مطالعه تعداد 85 دانشجوی تحصیلات تکمیلی است که از تاریخ 1/9/1382 الی 1/5/1383 موفق به دفاع از پایاننامة خود شدهاند. پرسشنامة PREQ ابزار گردآوری دادهها است. عاملهای استخراجی برای برسی تجارب پژوهشی دانشجویان عبارتند از: سرپرستی؛ مهارت ادراکی؛ مهارت عملی؛ جوّ دانشکده؛ آزمون پایاننامه. این پنج عامل در مجموع 46/64 درصد از واریانس تجارب پژوهشی دانشجویان را تبیین نموده است. در بین این پنج عامل، عامل جوّ دانشکده با میانگین 26/2 از مقیاس 5 و عامل مهارت عملی با میانگین 78/3 از مقیاس 5 به ترتیب پایینترین و با لاترین میزان را در دانشگاه داشتهاند.
واژههای کلیدی: ارزیابی درآموزش عالی، تجارب پژوهشی دانشجویان، کیفیت آموزش عالی، تحصیلات تکمیلی.
ابراهیمی پور, محمد, & امین مظفری, امین مظفری. (1388). بررسی عوامل مؤثر بر تجارب پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010(1), -. doi: 10.22067/fe.v10i1.2102
MLA
محمد ابراهیمی پور; امین مظفری امین مظفری. "بررسی عوامل مؤثر بر تجارب پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010, 1, 1388, -. doi: 10.22067/fe.v10i1.2102
HARVARD
ابراهیمی پور, محمد, امین مظفری, امین مظفری. (1388). 'بررسی عوامل مؤثر بر تجارب پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010(1), pp. -. doi: 10.22067/fe.v10i1.2102
VANCOUVER
ابراهیمی پور, محمد, امین مظفری, امین مظفری. بررسی عوامل مؤثر بر تجارب پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1388; 010(1): -. doi: 10.22067/fe.v10i1.2102
ارسال نظر در مورد این مقاله