: هدف از این مطالعه بررسی تاثیر جنسیت، فرایندهای خانواده و بافت اجتماعی خانواده بر خودگسستگی از ایده آلها و بایسته ها بر اساس مدل نظری فرایند و محتوای خانواده است. گروه نمونه مورد مطالعه در بررسی شامل 388دانش آموز دختر و پسر دبیرستانی از شهرهای شیراز و کازرون با میانگین و انحراف معیار سنی 37/17و52/0 بود. ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل سه مقیاس خودگسستگی، مقیاس انسجام خانوادگی و مقیاس اعتقادات مذهبی خانواده بود. نتایج این تحقیق نشان داد که جنسیت، انسجام با پدر و مادر، اعتقادات مذهبی خانواده و بافت اجتماعی بطور معناداری سطوح مختلف خود(خود واقعی، خود ایده آل و خود بایسته) و خود گسستگی از ایده آلها و بایسته را پیش بینی می کنند. در مجموع نتایج این بررسی مدل نظری فرایند و محتوای خانواده را در خصوص خودگسستگی از ایده آلها و بایسته تایید نمود.
کلید واژه ها: خودگسستگی، فرایند خانواده، محتوای خانواده، بافت اجتماعی
سامانی, سامانی, & صادق زاده, صادق زاده. (1386). بررسی خود-گسستگی در نوجوانان بر اساس مدل فرایند و محتوای خانواده. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 08(2), -. doi: 10.22067/fe.v8i2.1920
MLA
سامانی سامانی; صادق زاده صادق زاده. "بررسی خود-گسستگی در نوجوانان بر اساس مدل فرایند و محتوای خانواده", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 08, 2, 1386, -. doi: 10.22067/fe.v8i2.1920
HARVARD
سامانی, سامانی, صادق زاده, صادق زاده. (1386). 'بررسی خود-گسستگی در نوجوانان بر اساس مدل فرایند و محتوای خانواده', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 08(2), pp. -. doi: 10.22067/fe.v8i2.1920
VANCOUVER
سامانی, سامانی, صادق زاده, صادق زاده. بررسی خود-گسستگی در نوجوانان بر اساس مدل فرایند و محتوای خانواده. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1386; 08(2): -. doi: 10.22067/fe.v8i2.1920
ارسال نظر در مورد این مقاله