عصر اطلاعات، پیچیدگی فرایندها و ارتباط میان پدیده ها را بیش از پیش آشکار ساخته است. مفاهیم و معنا از مقوله های اصلی علم اطلاع رسانی هستند و به حوزه معنی شناسی ارتباط می یابند. این مقاله با هدف تمرکز بر نظریه های معنایی و بیان تأثیر مستقیم و غیرمستقیم آن بر مطالعه پدیده هایی چون "بازنمون" و "ربط" در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی نگارش یافته است. به این منظور برخی از نظریه های معنایی و گوشه ای از تأثیر آن نظریه ها بر این حوزه مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین معنا در فرایند ارتباطی، اهمیت اشتراک در معنی و بافت غیر زبانی در درک معنی مورد تأکید قرار گرفت. در ادامه نظریه تحلیل حوزه یورلند و امکان ساخت و توسعه ابزارهای بازنمون دانش با این رویکرد مورد اشاره قرار گرفته است.
شریف, شریف . (1388). مطالعه پدیده های حوزه علوم کتابداری و اطلاع رسانی در پرتو نظریه های معنایی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010(2), -. doi: 10.22067/fe.v10i2.1221
MLA
شریف شریف. "مطالعه پدیده های حوزه علوم کتابداری و اطلاع رسانی در پرتو نظریه های معنایی", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010, 2, 1388, -. doi: 10.22067/fe.v10i2.1221
HARVARD
شریف, شریف. (1388). 'مطالعه پدیده های حوزه علوم کتابداری و اطلاع رسانی در پرتو نظریه های معنایی', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010(2), pp. -. doi: 10.22067/fe.v10i2.1221
CHICAGO
شریف شریف, "مطالعه پدیده های حوزه علوم کتابداری و اطلاع رسانی در پرتو نظریه های معنایی," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010 2 (1388): -, doi: 10.22067/fe.v10i2.1221
VANCOUVER
شریف, شریف. مطالعه پدیده های حوزه علوم کتابداری و اطلاع رسانی در پرتو نظریه های معنایی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1388; 010(2): -. doi: 10.22067/fe.v10i2.1221
ارسال نظر در مورد این مقاله