هدف اصلی این پژوهش، بررسی فلسفه ایجاد مدارس غیرانتفاعی و سازگاری آن با عدالت تربیتی از منظر متخصصان تعلیم و تربیت میباشد. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش توصیفی- تحلیلی و هرمنوتیک انتقادی بهره گرفته شد. یافته های به دست آمده نشان داد که ایجاد مدارس غیرانتفاعی در مبانی خود با اصول عدالت اجتماعی ناسازگاری دارد، هرچند که مسئولان با گنجاندن طرح رافع سعی در عادلانه ساختن این مدارس داشتهاند. همچنین، نتایج حاصل از مصاحبه با متخصصان حاکی از آن است که هدفهایی چون جلب مشارکت والدین در امر تعلیم و تربیت فقط در شکل ظاهری و تأمین منابع مالی آموزش محقق شده و هدف افزایش کیفیت آموزش نیز در عمل تحقق پیدا نکرده است. از مهمترین نقدهای وارد به مدارس غیرانتفاعی میتوان به بازتولید طبقات اجتماعی، شکاف طبقاتی، توجه به ظاهر آموزش و آثار روانی برای سایر دانشآموزان اشاره نمود.
یاری قلی, بهبود . (1392). بررسی فلسفه ایجاد مدارس غیرانتفاعی و سازگاری آن با عدالت تربیتی از منظر متخصصان تعلیم و تربیت: رویکردی هرمنوتیکی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3(2), 195-210. doi: 10.22067/fe.v3i2.23436
MLA
بهبود یاری قلی. "بررسی فلسفه ایجاد مدارس غیرانتفاعی و سازگاری آن با عدالت تربیتی از منظر متخصصان تعلیم و تربیت: رویکردی هرمنوتیکی", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3, 2, 1392, 195-210. doi: 10.22067/fe.v3i2.23436
HARVARD
یاری قلی, بهبود. (1392). 'بررسی فلسفه ایجاد مدارس غیرانتفاعی و سازگاری آن با عدالت تربیتی از منظر متخصصان تعلیم و تربیت: رویکردی هرمنوتیکی', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3(2), pp. 195-210. doi: 10.22067/fe.v3i2.23436
CHICAGO
بهبود یاری قلی, "بررسی فلسفه ایجاد مدارس غیرانتفاعی و سازگاری آن با عدالت تربیتی از منظر متخصصان تعلیم و تربیت: رویکردی هرمنوتیکی," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3 2 (1392): 195-210, doi: 10.22067/fe.v3i2.23436
VANCOUVER
یاری قلی, بهبود. بررسی فلسفه ایجاد مدارس غیرانتفاعی و سازگاری آن با عدالت تربیتی از منظر متخصصان تعلیم و تربیت: رویکردی هرمنوتیکی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1392; 3(2): 195-210. doi: 10.22067/fe.v3i2.23436
ارسال نظر در مورد این مقاله