پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک های شناختی دانش آموزان در محیط یادگیری با کمک کامپیوتر (مدارس هوشمند) و پیشرفت آنها در دروس ریاضی و شیمی، در مقایسه با محیط سنتی صورت گرفته است. متغیر مورد نظر پژوهشگر، سبک های شناختی (کلامی- تصویری و کل گرا- تحلیلی)، براساس مدل رایدینگ مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه این تحقیق شامل 321 دانش آموزِ سال دوم دوره دبیرستان (رشته های علوم تجربی و ریاضی) از مناطق 4 و 7 تهران است. به منظور کنترل عوامل مرتبط با پیشرفت درسی دانش آموزان، همتاسازی براساس متغیرهای انگیزش درونی و هوش صورت گرفته است. تحلیل یافته های این پژوهش با استفاده از مدل لگاریتم خطی، نشان می-دهد که دانش آموزان دارای سبک شناختیِ کلامی در محیط یادگیری با کمک کامپیوتر در مقایسه با محیط عادی عملکرد بهتری در درس ریاضی داشته اند. اما در مورد درس شیمی تفاوتی معناداری بین دو محیط به دست نیامد.
واژههای کلیدی: یادگیری با کمک کامپیوتر، مدارس هوشمند، سبکهای شناختی
ابراهیمی پور, محمد , & کدیور, کدیور . (1387). رابطه سبکهای شناختی و پیشرفت دانشآموزان در دروس ریاضی و شیمی در محیط یادگیری با کمک کامپیوتر در مقایسه با محیط سنتی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09(1), -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2056
MLA
محمد ابراهیمی پور; کدیور کدیور. "رابطه سبکهای شناختی و پیشرفت دانشآموزان در دروس ریاضی و شیمی در محیط یادگیری با کمک کامپیوتر در مقایسه با محیط سنتی", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09, 1, 1387, -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2056
HARVARD
ابراهیمی پور, محمد, کدیور, کدیور. (1387). 'رابطه سبکهای شناختی و پیشرفت دانشآموزان در دروس ریاضی و شیمی در محیط یادگیری با کمک کامپیوتر در مقایسه با محیط سنتی', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09(1), pp. -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2056
CHICAGO
محمد ابراهیمی پور و کدیور کدیور, "رابطه سبکهای شناختی و پیشرفت دانشآموزان در دروس ریاضی و شیمی در محیط یادگیری با کمک کامپیوتر در مقایسه با محیط سنتی," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09 1 (1387): -, doi: 10.22067/fe.v9i1.2056
VANCOUVER
ابراهیمی پور, محمد, کدیور, کدیور. رابطه سبکهای شناختی و پیشرفت دانشآموزان در دروس ریاضی و شیمی در محیط یادگیری با کمک کامپیوتر در مقایسه با محیط سنتی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1387; 09(1): -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2056
ارسال نظر در مورد این مقاله