The paper is examining patterns of interdisciplinary relationship in thirteen disciplines such an: economy, business, history, geography, acounting, Law, psychology, social sciences, education, political science, philosophy, library and information science, and management by using citation analysis method. All the reliable scientific journals of the disciplines for the five year period from 1997 - 2001 were selected to be analyzed. From this, a sample of 3829 cited items have been analysed. The result of the research showed that the social sciences in Iran are integrated, and some disciplines are fairly receptive to the literatures out of the social sciences.
ابراهیمی پور, محمد . (1383). روابط میان رشته ای در علوم انسانی : تحلیل استنادی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 05(2), -. doi: 10.22067/fe.v5i2.1992
MLA
محمد ابراهیمی پور. "روابط میان رشته ای در علوم انسانی : تحلیل استنادی", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 05, 2, 1383, -. doi: 10.22067/fe.v5i2.1992
HARVARD
ابراهیمی پور, محمد. (1383). 'روابط میان رشته ای در علوم انسانی : تحلیل استنادی', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 05(2), pp. -. doi: 10.22067/fe.v5i2.1992
CHICAGO
محمد ابراهیمی پور, "روابط میان رشته ای در علوم انسانی : تحلیل استنادی," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 05 2 (1383): -, doi: 10.22067/fe.v5i2.1992
VANCOUVER
ابراهیمی پور, محمد. روابط میان رشته ای در علوم انسانی : تحلیل استنادی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1383; 05(2): -. doi: 10.22067/fe.v5i2.1992
ارسال نظر در مورد این مقاله