یکی از مشکلاتی که امروزه نظامهای تربیتی موجود در جوامع اسلامی با آن موجه هستند، جزم گرایی و در نتیجه شکاکیت است. این جزم گرایی و شکاکیت میتواند جزم گرایی یا شکاکیت علمی، دینی و فلسفی را شامل شود. به واسطه این جزم گرایی و شکاکیت، نظام های تربیتی از یک سو به سمت انحصار گرایی در اهداف و برنامههای درسی مورد نظر خود سوق مییابند و از سوی دیگر به انکار و تردید در برنامههای دیگر نظامهای تربیتی روی میآورند. در این مقاله، بعد از توصیف و تبیین معنی، مفهوم و نوع شناسی جزم گرایی و شکاکیت، اثرات جزم گرایی و شکاکیت در نظام های تربیتی جوامع اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت بعضی شیوهها و رویکردهای مربوط به حل این معضل پیشنهاد شده است.
سجادی, سید مهدی . (1390). جزم گرایی و شکاکیت:معضل نظامهای تربیتی - آموزشی در جوامع اسلامی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1(2), -. doi: 10.22067/fe.v1i2.9467
MLA
سید مهدی سجادی. "جزم گرایی و شکاکیت:معضل نظامهای تربیتی - آموزشی در جوامع اسلامی", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1, 2, 1390, -. doi: 10.22067/fe.v1i2.9467
HARVARD
سجادی, سید مهدی. (1390). 'جزم گرایی و شکاکیت:معضل نظامهای تربیتی - آموزشی در جوامع اسلامی', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1(2), pp. -. doi: 10.22067/fe.v1i2.9467
CHICAGO
سید مهدی سجادی, "جزم گرایی و شکاکیت:معضل نظامهای تربیتی - آموزشی در جوامع اسلامی," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1 2 (1390): -, doi: 10.22067/fe.v1i2.9467
VANCOUVER
سجادی, سید مهدی. جزم گرایی و شکاکیت:معضل نظامهای تربیتی - آموزشی در جوامع اسلامی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1390; 1(2): -. doi: 10.22067/fe.v1i2.9467
ارسال نظر در مورد این مقاله