هدف اصلی این پژوهش، بررسی فلسفه اخلاق ابنسینا با هدف تبیین ماهیت اجتماع و چگونگی شکل گیری اخلاق اجتماعی میباشد. برای دستیابی به این هدف از روش تحلیل محتوا بهره گرفته شد. در این پژوهش آثار اخلاقی ابن سینا مورد تحلیل قرار گرفت و دیدگاه او در فلسفه اخلاق به عنوان نسبیت گرایی-واقع گرایی ملایم در نظر گرفته شد. نتایج به دست آمده نشان داد که در جنبه تربیت اخلاقی، استنتاج حیات معقول (عقلانی/عقلایی) به منزله هدف غایی تربیت اخلاقی و پالایش دیدگاه های عقلایی اخلاقی، هدف واسطه ای آن خواهد بود. همچنین، یک اصل اساسی در تربیت اخلاقی ابن سینا بر مشارکت اجتماعی به عنوان بستری برای تحقق فضایل اخلاقی دلالت دارد.
بیرونی کاشانی, راضیه , باقری, خسرو , & زیبا کلام مفرد, فاطمه . (1391). تبیین عناصر فلسفه اخلاقی- اجتماعی ابن سینا و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 2(2), -. doi: 10.22067/fe.v2i2.15704
MLA
راضیه بیرونی کاشانی; خسرو باقری; فاطمه زیبا کلام مفرد. "تبیین عناصر فلسفه اخلاقی- اجتماعی ابن سینا و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 2, 2, 1391, -. doi: 10.22067/fe.v2i2.15704
HARVARD
بیرونی کاشانی, راضیه, باقری, خسرو, زیبا کلام مفرد, فاطمه. (1391). 'تبیین عناصر فلسفه اخلاقی- اجتماعی ابن سینا و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 2(2), pp. -. doi: 10.22067/fe.v2i2.15704
CHICAGO
راضیه بیرونی کاشانی , خسرو باقری و فاطمه زیبا کلام مفرد, "تبیین عناصر فلسفه اخلاقی- اجتماعی ابن سینا و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 2 2 (1391): -, doi: 10.22067/fe.v2i2.15704
VANCOUVER
بیرونی کاشانی, راضیه, باقری, خسرو, زیبا کلام مفرد, فاطمه. تبیین عناصر فلسفه اخلاقی- اجتماعی ابن سینا و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1391; 2(2): -. doi: 10.22067/fe.v2i2.15704
ارسال نظر در مورد این مقاله