هدف اصلی این پژوهش تأملی بر رویکردهای تربیت ارزشی با نگاهی به جایگاه تربیت ارزشی و تحول آن در نظام آموزش و پرورش ایران می باشد. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش توصیفی- تحلیلی بهره گرفته شد. یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد که تربیت ارزشی، جزء ذاتی تعلیم و تربیت محسوب شده و تربیت در قالب هر رویکردی باشد بر پایه استدلال و آزادی عمل به دانشآموزان، مجموعهای از ارزشها را منتقل میکند. همچنین، نتایج حاکی از خلأ وجودی جایگاه رویکردهای عمده ارزشی بهخصوص تربیت اخلاقی در سند ملی آموزش و پرورش می باشد و نظام آموزش و پرورش ایران به منظور تحول ارزشی نیازمند آن است که به همان میزان که به تربیت دینی توجه دارد، به تربیت اخلاقی نیز به عنوان رویکردی مهم در قلمرو تربیت ارزشی توجه داشته باشد.
امینی مشهدی, سمانه, & غفاری, ابوالفضل. (1392). تأملی بر رویکردهای تربیت ارزشی: نگاهی به جایگاه تربیت ارزشی و تحول آن در نظام آموزش و پرورش ایران. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3(2), 89-110. doi: 10.22067/fe.v3i2.23550
MLA
سمانه امینی مشهدی; ابوالفضل غفاری. "تأملی بر رویکردهای تربیت ارزشی: نگاهی به جایگاه تربیت ارزشی و تحول آن در نظام آموزش و پرورش ایران", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3, 2, 1392, 89-110. doi: 10.22067/fe.v3i2.23550
HARVARD
امینی مشهدی, سمانه, غفاری, ابوالفضل. (1392). 'تأملی بر رویکردهای تربیت ارزشی: نگاهی به جایگاه تربیت ارزشی و تحول آن در نظام آموزش و پرورش ایران', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 3(2), pp. 89-110. doi: 10.22067/fe.v3i2.23550
VANCOUVER
امینی مشهدی, سمانه, غفاری, ابوالفضل. تأملی بر رویکردهای تربیت ارزشی: نگاهی به جایگاه تربیت ارزشی و تحول آن در نظام آموزش و پرورش ایران. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1392; 3(2): 89-110. doi: 10.22067/fe.v3i2.23550
ارسال نظر در مورد این مقاله