در این تحقیق چگونگی شکلگیری برنامه درسی برآمدنی با روش قومنگاری مورد بررسی قرار گرفته شده است. در برنامه درسی برآمدنی گروه معلمان با بررسی علایق و دغدغههای کودکان و مستند کردن آن امکانات گسترش پروژهها را برای کودکان فراهم میآورند. برنامه درسی توسط کودکان بهوجود میآید و توسط معلمان قالببندی میشود. مراحل مختلفی از جمله شنیدن، پرسیدن و باز کردن موضوعات، پیشبینی مراحل آینده و ایجاد آمادگی برای حمایت، مستند سازی از کل فرآیند و بازنگری و همفکری با همکاران، کودکان و اولیاء جزء مراحل برنامهریزی میشود. معلمان نقشهای متنوعی را بازی میکنند؛ معلم بهعنوان همراه و یادگیرنده، معلم بهعنوان راهنما و معلم بهعنوان محقق. مدت 5 ماه تعاملات 35 کودک و 2 معلم و محقق مورد توجه قرار گرفت. شادی، انرژی و سرزندگی از جمله مهمترین مشخصههای همة گروههای ذینفع بود. کودکان در قالب پروژههای بلند مدت یا کوتاه مدت فردی و گروهی به یادگیری میپرداختند. 3 پروژة اصلی بلند مدت در این مدت توسط کودکان به اجرا درآمد و کودکان موضوعات متنوعی را در آنها به تحقیق آموختند.
فتحی واجارگاه, کوروش. (1388). مطالعه چگونگی شکل گیری برنامه درسی برآمده با الهام از رویکرد رجیو امیلیا برای کودکان 6 تا 8 سال. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010(3), -. doi: 10.22067/fe.v10i3.1252
MLA
کوروش فتحی واجارگاه. "مطالعه چگونگی شکل گیری برنامه درسی برآمده با الهام از رویکرد رجیو امیلیا برای کودکان 6 تا 8 سال", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010, 3, 1388, -. doi: 10.22067/fe.v10i3.1252
HARVARD
فتحی واجارگاه, کوروش. (1388). 'مطالعه چگونگی شکل گیری برنامه درسی برآمده با الهام از رویکرد رجیو امیلیا برای کودکان 6 تا 8 سال', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010(3), pp. -. doi: 10.22067/fe.v10i3.1252
VANCOUVER
فتحی واجارگاه, کوروش. مطالعه چگونگی شکل گیری برنامه درسی برآمده با الهام از رویکرد رجیو امیلیا برای کودکان 6 تا 8 سال. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1388; 010(3): -. doi: 10.22067/fe.v10i3.1252
ارسال نظر در مورد این مقاله