Iranian websites were investigated based on website evaluating criteria including: sponsors, types, aims, subjects, domains, languages, accessibility, updating, links, facilities and services. 265 Websites surveyed in this study were selected from The "Directory of famous Iranian websites and famous foreign sites on the web", Iran Digest web directory, and three search engines (Google, Yahoo, Lycos). Findings showed that 54.7% of Iranian websites were in English, and 56.6% had links to other websites. Most of the websites were based in Tehran, and were accessible directly and freely. Findings also showed that 80 % of them were not updated. Subjects like science, sports, children, arts and humanities, and culture and social science, had not been paid attention in these websites. Most of the domains used included .com, .ac, and .ir. Informative websites (29.4 %) were developed more than other types while services (8.3 %), news (7.2%) and personal (2.3 %) websites were less.
Keywords: Iranian Websites, Evaluation criteria, Internet, Electronic Resources, Information technology, Iran.
ابراهیمی پور, محمد , & داورپناه, داورپناه . (1383). بررسی وضعیت وب سایت های ایرانی براساس معیارهای عمومی ارزیابی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 05(2), -. doi: 10.22067/fe.v5i2.1997
MLA
محمد ابراهیمی پور; داورپناه داورپناه. "بررسی وضعیت وب سایت های ایرانی براساس معیارهای عمومی ارزیابی", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 05, 2, 1383, -. doi: 10.22067/fe.v5i2.1997
HARVARD
ابراهیمی پور, محمد, داورپناه, داورپناه. (1383). 'بررسی وضعیت وب سایت های ایرانی براساس معیارهای عمومی ارزیابی', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 05(2), pp. -. doi: 10.22067/fe.v5i2.1997
CHICAGO
محمد ابراهیمی پور و داورپناه داورپناه, "بررسی وضعیت وب سایت های ایرانی براساس معیارهای عمومی ارزیابی," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 05 2 (1383): -, doi: 10.22067/fe.v5i2.1997
VANCOUVER
ابراهیمی پور, محمد, داورپناه, داورپناه. بررسی وضعیت وب سایت های ایرانی براساس معیارهای عمومی ارزیابی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1383; 05(2): -. doi: 10.22067/fe.v5i2.1997
ارسال نظر در مورد این مقاله