چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی و مقایسه تاثیر آموزش هوش هیجانی و آموزش راهبردهای یادگیری بر اضطراب امتحان است. بدین منظور تعداد67 نفر از دانش آموزان پایه سوم راهنمایی شهر مشهد انتخاب شدند و به تصادف در گروههای سه گانه گواه، هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری قرار گرفتند. آزمون اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران (1375) به عنوان ابزار گردآوری داده ها مورد استفاده قرار گرفت. آزمون یادشده قبل از آموزش، در هر سه گروه اجرا شد. سپس آموزش راهبردهای مطالعه و یادگیری و نیز آموزش مهارتهای هوش هیجانی، در گروههای مربوطه انجام شد. آنگاه آزمون اضطراب امتحان مجدد در سه گروه انجام شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که نمرات تبدیل شده سه گروه با هم تفاوت آماری معناداری دارند (F(2/62)=4/39, p
کارشکی, حسین , امین یزدی, سید امیر , & اختراعی طوسی, غلام حیدر . (1390). مقایسه اثربخشی آموزش هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1(2), -. doi: 10.22067/fe.v1i2.3201
MLA
حسین کارشکی; سید امیر امین یزدی; غلام حیدر اختراعی طوسی. "مقایسه اثربخشی آموزش هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1, 2, 1390, -. doi: 10.22067/fe.v1i2.3201
HARVARD
کارشکی, حسین, امین یزدی, سید امیر, اختراعی طوسی, غلام حیدر. (1390). 'مقایسه اثربخشی آموزش هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1(2), pp. -. doi: 10.22067/fe.v1i2.3201
CHICAGO
حسین کارشکی , سید امیر امین یزدی و غلام حیدر اختراعی طوسی, "مقایسه اثربخشی آموزش هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1 2 (1390): -, doi: 10.22067/fe.v1i2.3201
VANCOUVER
کارشکی, حسین, امین یزدی, سید امیر, اختراعی طوسی, غلام حیدر. مقایسه اثربخشی آموزش هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1390; 1(2): -. doi: 10.22067/fe.v1i2.3201
ارسال نظر در مورد این مقاله