پژوهش حاضر با روش پیمایشی عاملهای تبیین کننده تجربه پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد و عاملهای اثرگذار بر آن را مورد بررسی قرار داده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای است که بر مبنای پرسشنامه PREQ طراحی و هنجارسازی شده است. جامعه آماری این پژوهش آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد میباشند که در دوره زمانی مورد مطالعه، طرح مقدماتی پایاننامه (پروپوزال) آنها در شورای آموزشی دانشکده به تصویب رسیده است و یا از پایان نامه خود دفاع کرده اند. نمونه مورد بررسی بر اساس نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعیین گردید. یافته های پژوهش نشـان داد که: بین تمـــام عاملهای تبیین کننده تجربه پژوهشی رابطه معناداری وجود دارد. رضایت کلی دانشــجویان از عاملهای هفت گانه تبیین کننده تجربه پژوهشی، متفاوت است. متغیرهایی مانند جنسیت، مقطع تحصیلی، حوزه آموزشی، میزان فعالیت علمی و مرحله انجام پژوهش بر میزان رضایت دانشجویان از عاملهای تبیین کننده تجربه پژوهشی اثرگذار است. یافته های پژوهش نشان داد که به طور کلی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد از عاملهای مختلف تبیین کننده تجربه پژوهشی رضایـت نسبی دارند.
کلید واژهها: تجربهپژوهشی، عوامل تبیینکننده تجربهپژوهشی، پایاننامهنویسی، دانشجویان تحصیلات تکــمیلی، دانشگاه فردوسی مشهد
بهزادی, بهزادی , & داورپناه, Mohammadreza . (1388). بررسی عوامل مؤثر بر تجربه پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010(2), -. doi: 10.22067/fe.v10i2.2113
MLA
بهزادی بهزادی; Mohammadreza داورپناه. "بررسی عوامل مؤثر بر تجربه پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010, 2, 1388, -. doi: 10.22067/fe.v10i2.2113
HARVARD
بهزادی, بهزادی, داورپناه, Mohammadreza. (1388). 'بررسی عوامل مؤثر بر تجربه پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010(2), pp. -. doi: 10.22067/fe.v10i2.2113
CHICAGO
بهزادی بهزادی و Mohammadreza داورپناه, "بررسی عوامل مؤثر بر تجربه پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010 2 (1388): -, doi: 10.22067/fe.v10i2.2113
VANCOUVER
بهزادی, بهزادی, داورپناه, Mohammadreza. بررسی عوامل مؤثر بر تجربه پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1388; 010(2): -. doi: 10.22067/fe.v10i2.2113
ارسال نظر در مورد این مقاله