پژوهش حاضر بهمنظور کسب اطلاعاتی دربارة وضعیت سلامت روانی دانشجویان و مقایسة آن در دانشجویان دختر و پسر طراحی و اجرا گردید. 554دانشجوی دختر و پسر با توجه به فهرستِ اسامیِ ارائه شده از ادارة آموزش دانشگاه بهصورت تصادفی طبقهای از مجتمعهای فنی و مهندسی و علوم انسانی و علوم پایه و معماری انتخاب و آزمون GHQ-28 و شادکامی را تکمیل نمودند. نتایج نشان داد که دانشجویان دختر و پسر از نظر میانگین نمره در اختلال کلی و شاخههای فرعی آزمون سلامت روانی و نمرات آزمون شادکامی با هم تفاوت معنیداری ندارند. بهعلاوه، با استفاده از نقطة برش 23 که برای تعیین سلامت روانی بهکار می رود، 7/56 درصد دانشجویان مشکل روانشناختی نداشته و سالم بودند، 7/27 درصد به مشکلات متوسط دچار بودند و 7/15درصد مشکلات جدی داشته و به خدمات روانشناسی و روانپزشکی نیاز داشتند. مقایسة دانشجویان دختر و پسر با استفاده از فراوانی گروهها در سه گروه بهدست آمده از نقاط برش نیز معنیدار نبود. نتایج نشان داد که شادکامی با نمرة کلی اختلال روانی و خرده مقیاسهای بهدست آمده از GHQ-28 رابطة معکوس دارد. نتایج با توجه به سطوح مختلف بهداشت روانی و پژوهشهای مربوطه مورد بحث و بررسی قرارگرفت.
واژههای کلیدی: بهداشت روانی، شادکامی، اختلال روانی، دانشجویان
ابراهیمی پور, محمد. (1388). بررسی وضعیت سلامت عمومی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه یزد. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010(1), -. doi: 10.22067/fe.v10i1.2103
MLA
محمد ابراهیمی پور. "بررسی وضعیت سلامت عمومی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه یزد", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010, 1, 1388, -. doi: 10.22067/fe.v10i1.2103
HARVARD
ابراهیمی پور, محمد. (1388). 'بررسی وضعیت سلامت عمومی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه یزد', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 010(1), pp. -. doi: 10.22067/fe.v10i1.2103
VANCOUVER
ابراهیمی پور, محمد. بررسی وضعیت سلامت عمومی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه یزد. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1388; 010(1): -. doi: 10.22067/fe.v10i1.2103
ارسال نظر در مورد این مقاله