هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر رشد آن در نوجوانان دبیرستانی است. بدین منظور تعداد 1000 نفر دانشآموز دختر از میان دانشآموزان پایة اوّل و دوم دبیرستان استان خراسان رضوی به طور تصادفی انتخاب شدند و در دو گروه 500 نفره (آزمایش و گواه) جایگزین شدند. پرسشنامة هوش هیجانی شوت، در مرحله پیشآزمون و پسآزمون اجرا گردید. گروه آزمایشی طی 6 جلسة 90 دقیقهای، مداخلات مبتنی بر آموزش مهارتهای هوش هیجانی را به صورت گروهی دریافت نمود. مقایسة نتایج آزمونها در مراحل پیشآزمون و پسآزمون نشانگر تأثیر مداخلات در بهبود شاخص هوش هیجانی گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بود.
واژههای کلیدی: مهارتهای هوش هیجانی، پیشرفت هوش هیجانی، سواد هیجانی، دوره نوجوانی.
ابراهیمی پور, محمد , & باقری, باقری . (1387). بررسی میزان کارآیی آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09(1), -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2057
MLA
محمد ابراهیمی پور; باقری باقری. "بررسی میزان کارآیی آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09, 1, 1387, -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2057
HARVARD
ابراهیمی پور, محمد, باقری, باقری. (1387). 'بررسی میزان کارآیی آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09(1), pp. -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2057
CHICAGO
محمد ابراهیمی پور و باقری باقری, "بررسی میزان کارآیی آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09 1 (1387): -, doi: 10.22067/fe.v9i1.2057
VANCOUVER
ابراهیمی پور, محمد, باقری, باقری. بررسی میزان کارآیی آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1387; 09(1): -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2057
ارسال نظر در مورد این مقاله