پژوهش حاضر به منظور بررسی توان پیشبینی تعامل هوشهیجانی و متغیرهای جمعیتشناختی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش انجام گرفته است. فرض اساسی این پژوهش مبتنی بر تاثیرگذاری تعامل مولفههای هوش هیجانی و متغیرهای جمعیت شناختی (رتبه تولد، حجم خانواده، تحصیلات والدین و پایگاه اقتصادی- اجتماعی) بر چگونگی پیشرفت تحصیلی است. نمونه پژوهش عبارتند از 60 دانشآموز تیزهوش دختر شهر مشهد که به شیوه تصادفی انتخاب گردیدند. پرسشنامه هوش هیجانی بار- ان(1997) و پرسشنامه ویژگیهای جمعیتشناختی، ابزار مورد استفاده در این پژوهش را تشکیل میدادند. روش پژوهش از نوع همبستگی است. نتایج بدست آمده حاکی از عدم رابطه بین هوش هیجانی کل و پیشرفت تحصیلی، و وجود رابطه معنیدار مثبت طبقه سازگاری (از بین پنج طبقه هوش هیجانی)، مولفههای حل مساله، و واقعیت آزمایی (از بین پانزده مولفه هوش هیجانی)، با پیشرفت تحصیلی (p
ابراهیمی پور, محمد , & عسکری, عسکری . (1387). توان پیشبینی هوش هیجانی و متغیرهای جمعیتشناختی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09(1), -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2058
MLA
محمد ابراهیمی پور; عسکری عسکری. "توان پیشبینی هوش هیجانی و متغیرهای جمعیتشناختی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09, 1, 1387, -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2058
HARVARD
ابراهیمی پور, محمد, عسکری, عسکری. (1387). 'توان پیشبینی هوش هیجانی و متغیرهای جمعیتشناختی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09(1), pp. -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2058
CHICAGO
محمد ابراهیمی پور و عسکری عسکری, "توان پیشبینی هوش هیجانی و متغیرهای جمعیتشناختی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 09 1 (1387): -, doi: 10.22067/fe.v9i1.2058
VANCOUVER
ابراهیمی پور, محمد, عسکری, عسکری. توان پیشبینی هوش هیجانی و متغیرهای جمعیتشناختی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1387; 09(1): -. doi: 10.22067/fe.v9i1.2058
ارسال نظر در مورد این مقاله