آیا فیلسوفان تربیتی باید به صلح جهانی کمک کنند؟: گفتگوی هاروی سیگل و آدری تامسون

نوع مقاله : پژوهشی

نویسندگان

1 استاد ممتاز فلسفه، دانشگاه میامی، آمریکا

2 استاد بازنشسته فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه یوتا، آمریکا.

چکیده

این گفت‌و‌گو، مباحثه‌ای ژرف و برانگیزاننده درباره نقش فیلسوفان تعلیم و تربیت در قبال پداگوژی، پژوهش و دغدغه‌های کلان اجتماعی  مانند صلح جهانی است. این گفت و گو تنش‌های کلیدی را برجسته می‌سازد: اینکه مربیان به چه میزان باید گرایش‌ها یا فضایل خاص را پرورش دهند، ماهیت تدریس خوب چیست و اینکه آیا فیلسوفان تعلیم و تربیت وظیفه‌ای فراتر از رشته خود برای فعالیت در زمینه‌های سیاسی یا اخلاقی دارند. نویسندگان با سنت‌ها و حساسیت‌‌های فلسفی متفاوت، مواضع متعارضی را نسبت به نقش فلسفه تعلیم و تربیت در پرداختن به صلح جهانی اتخاذ کرده‌‌اند. تمرکز ما بر تدریس و پژوهش است. در این مقاله، از قالب گفت و گو استفاده کرده‌ایم تا برخی از ارزش‌ها و مفروضات موجود در اختلاف نظرهایمان در موضوع مورد بحث را بررسی نماییم.

کلیدواژه‌ها


مترجم: لیلا اقبالی، دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه فردوسی مشهد

Email: le.eghbali@mail.um.ac.ir

http://orcid.org/0009-0005-2508-0291

CAPTCHA Image