صلح در خاورمیانه: آینده یک توهم

نوع مقاله : پژوهشی

نویسندگان

1 دانشیار، دانشگاه وسترن سیدنی، استرالیا

2 استادیار، دانشگاه وسترن سیدنی، استرالیا

چکیده

این مقاله صلح در خاورمیانه را با تمرکز بر پیش‌زمینه‌های تاریخی‌ که منجر به تشکیل دولت اسرائیل شده‌اند، مورد بررسی قرار می‌دهد. مقاله استدلال نموده که نقش فلسفه تعلیم و تربیت این است که شکل‌گیری «دولت مدرن اسرائیل» را به‌عنوان یک مفهوم به‌طور ویژه تحلیل کند و این مفهوم را با توجه به پیامدهای آن مورد واکاوی قرار دهد. افزون بر این تحلیل فلسفی دقیق، این مقاله به نظرورزی در باب نقش عمومی‌تر فلسفه تعلیم و تربیت در دوران ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تهدیدات جهانی می‌پردازد. بر این اساس، مشخص شد که فلسفه تعلیم و تربیت دارای کارکردی دوگانه است؛ واکاوی عمیق مفاهیم، و فراهم کردن بنیانی اخلاقی و عقلانی برای بررسی علل خشونت و پیامدهای آن. در مجموع، این مقاله ادعا می‌کند که فلسفه تعلیم و تربیت دو هدف مشخص را دنبال می‌کند: بررسی انتقادی مفاهیم و ایجاد بنیانی باثبات برای امید به آیندهِ، برای نسل‌های آینده.

کلیدواژه‌ها


مترجم: احمد شم آبادی، دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه فردوسی مشهد

Email: shamabadi.ahmad@mail.um.ac.ir

https://orcid.org/0009-0002-0617-7483

CAPTCHA Image