صلح در خاورمیانه: آینده یک توهم

نوع مقاله : پژوهشی

نویسندگان

1 دانشیار، دانشگاه وسترن سیدنی، استرالیا

2 استادیار، دانشگاه وسترن سیدنی، استرالیا

چکیده

این مقاله صلح در خاورمیانه را با تمرکز بر پیش‌زمینه‌های تاریخی‌ که منجر به تشکیل دولت اسرائیل شده‌اند، مورد بررسی قرار می‌دهد. مقاله استدلال نموده که نقش فلسفه تعلیم و تربیت این است که شکل‌گیری «دولت مدرن اسرائیل» را به‌عنوان یک مفهوم به‌طور ویژه تحلیل کند و این مفهوم را با توجه به پیامدهای آن مورد واکاوی قرار دهد. افزون بر این تحلیل فلسفی دقیق، این مقاله به نظرورزی در باب نقش عمومی‌تر فلسفه تعلیم و تربیت در دوران ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تهدیدات جهانی می‌پردازد. بر این اساس، مشخص شد که فلسفه تعلیم و تربیت دارای کارکردی دوگانه است؛ واکاوی عمیق مفاهیم، و فراهم کردن بنیانی اخلاقی و عقلانی برای بررسی علل خشونت و پیامدهای آن. در مجموع، این مقاله ادعا می‌کند که فلسفه تعلیم و تربیت دو هدف مشخص را دنبال می‌کند: بررسی انتقادی مفاهیم و ایجاد بنیانی باثبات برای امید به آیندهِ، برای نسل‌های آینده.

کلیدواژه‌ها


مترجم: احمد شم آبادی، دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه فردوسی مشهد

Email: shamabadi.ahmad@mail.um.ac.ir

https://orcid.org/0009-0002-0617-7483

Al-Hazza, T., & Bucher, K. T. (2008). Books about the Middle East: Selecting and using them with children and adolescents. Bloomsbury Publishing USA.
Beyer, L. E., & Apple, M. W. (1998). The curriculum: Problems, politics, and possibilities. Suny Press.
Brown, R., & Ladyman, J. (2019). Materialism: a historical and philosophical inquiry. Routledge.
Caplan, N. (2019). The Israel-Palestine conflict: contested histories. John Wiley & Sons.
Cole, D. R. (2012). Matter in motion: The educational materialism of Gilles Deleuze. Educational Philosophy and Theory, 44(sup1), 3-17.
Cole, D. R. (2013). Traffic jams: Analysing everyday life through the immanent materialism of Deleuze & Guattari. punctum books.
Cole, D. R. (2014). Capitalised Education: An Iimmanent Materialist Account of Kate Middleton. John Hunt Publishing.
Cole, D. R., & Mirzaei Rafe, M. (2017). Conceptual ecologies for educational research through Deleuze, Guattari and Whitehead. International Journal of Qualitative Studies in Education, 30(9), 849-862.
Guilherme, A. (2017). Understanding conflict resolution philosophically in a school setting: three different kinds of violence and dialogue. Journal of Peace Education, 14(2), 215-234.
Gutwein, D. (2016). The politics of the Balfour Declaration: Nationalism, imperialism and the limits of Zionist-British cooperation. Journal of Israeli History, 35(2), 117-152.
Karsh, E. (2012). The war against the Jews. Israel Affairs, 18(3), 319-343.
Kratz, R. G. (2015). Historical and biblical Israel: the history, tradition, and archives of Israel and Judah. Oxford University Press.
Levene, M. (1992). The Balfour declaration: a case of mistaken identity. The English Historical Review, 107(422), 54-77.
Masters, B. (2013). The Arabs of the Ottoman Empire, 1516-1918: A Social and Cultural History. Cambridge University Press.
Mazza, R. (2008). Jerusalem in the First World War: Transition from Ottoman to British rule (1914-1920). University of London, School of Oriental and African Studies (United Kingdom).
Petras, J. (2011). The power of Israel in the United States. SCB Distributors.
CAPTCHA Image