A sample of Ferdowsi University students were selected (n=263).They ' asked to complete 2 questionnaires as : the Attributional Style Questionnaire (A and Perceived Stress Scale (PSS) - Both adjusted for the Iranian society. assessed attributional dimensions were: Internality, Consistency, Generality Controllability. Each dimension contains attributions at global, positive and negative situations which arc related to personal or impersonal states. Findings suggested no significant differences between extreme groups when consistency and generality considered. The External group at the positive situations had significantly hi levels of PS than the internal group at the same situations. But, the most signifi differences in PS of groups were found when contorability at personal situation positive or negative) was considered; in these situations more controlability related to less PS.
امین یزدی, امین یزدی و صالحی فدردی, صالحی فدردی . (1378). بررسی رابطه سبک اسنادی با استرس ادراک شده. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 01(2), -. doi: 10.22067/fe.v1i2.955
MLA
امین یزدی, امین یزدی , و صالحی فدردی, صالحی فدردی . "بررسی رابطه سبک اسنادی با استرس ادراک شده", پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 01, 2, 1378, -. doi: 10.22067/fe.v1i2.955
HARVARD
امین یزدی, امین یزدی, صالحی فدردی, صالحی فدردی. (1378). 'بررسی رابطه سبک اسنادی با استرس ادراک شده', پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 01(2), pp. -. doi: 10.22067/fe.v1i2.955
CHICAGO
امین یزدی امین یزدی و صالحی فدردی صالحی فدردی, "بررسی رابطه سبک اسنادی با استرس ادراک شده," پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 01 2 (1378): -, doi: 10.22067/fe.v1i2.955
VANCOUVER
امین یزدی, امین یزدی, صالحی فدردی, صالحی فدردی. بررسی رابطه سبک اسنادی با استرس ادراک شده. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1378; 01(2): -. doi: 10.22067/fe.v1i2.955
ارسال نظر در مورد این مقاله