دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
دوره 011 (1389)
دوره 010 (1388)
دوره 09 (1387)
دوره 08 (1386)
دوره 07 (1385)
دوره 06 (1384)
دوره 05 (1383)
دوره 04 (1382)
دوره 03 (1380)
دوره 02 (1379)
دوره 01 (1378)
کلیدواژهها = آموزش عالی
تعداد مقالات: 5
1. واکاوی اشکال خلاقیت دانشگاهی و بسط مدل دانشگاه خلاق
دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 5-27
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، واکاوی اشکال خلاقیت دانشگاهی و بسط مدل دانشگاه خلاق بوده است. برای دستیابی به این هدف از دو روش مرور نظاممند و بسط مفهومی بهره گرفته شد. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که طبق دیدگاه بارنت (2020) ایده خلاقیت دستکم در پنج سطح از دانشگاه مؤثر است و تنها زمانی بهطور کامل محقق میشود که هر پنج سطح تحقق یابد. این پنج ... بیشتر2. تأملی درباره روایتهای فرهنگی اثرگذار بر آموزش عالی ایران: تلفیق یا التقاط
دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 28-45
چکیده
هدف اصلی این مقاله بررسی تعارضات میان روایتهای تأثیرگذار بر آموزش عالی ایران است که در چند دهه اخیر، سیاستهای فرهنگی را تحت تأثیر قرار داده است. سیاستهای فرهنگی در دانشگاههای ایران دستکم تحت تأثیر سه نوع روایت استعلایی-دینی، ایدئولوژیک و بازاری بوده است. تلاش برای تلفیق این روایتهای سهگانه، بهخوبی در دو سند «تحول ... بیشتر3. رویکردهای مختلف به تدریس نظریه ها در برنامه درسی آموزش عالی
دوره 9، شماره 1 ، شهریور 1398، ، صفحه 113-129
چکیده
نظریه و نظریه پردازی اهمیت و نقش انکارناپذیری در حیات و ممات آموزش عالی بر عهده دارد؛ اما در این میان، اکثر دانشجویان احساس می کنند که در کلاس درس نظریه ها، وارد یک دنیای کاملا علمی، شاعرانه و دور از عمل شده اند. برخی استادان هم با این تصور که دروس مربوط به نظریه ها، جزء دروس غیرفنی، غیرعملی و کاملاً حفظی هستند، دانشجویان بیشتری را در ... بیشتر4. شبکههای اجتماعی دانشجویی در فرایند یادگیری- نوآوری: مرور نظاممند مقالههای علمی- پژوهشی (95-1385)
دوره 8، شماره 1 ، شهریور 1397، ، صفحه 92-115
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی نقش شبکههای اجتماعی در فرایند یادگیری- نوآوری دانشجویان در مقالههای علمی- پژوهشی مرتبط میباشد. برای دستیابی به این هدف از روش مرور نظاممند بهره گرفته شد که برمبنای مفهوم نظری «شبکه یادگیری- نوآوری»، جستوجو در مقالهها و ترکیب و بررسی یافتهها صورت گرفت. جامعه آماری مورد مطالعه شامل مجموعه مقالههای ... بیشتر5. دانشگاه ایرانی و مناقشه هویتی- کارکردی: در جستجوی الگوی گمشده
دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1396، ، صفحه 27-46