دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
دوره 011 (1389)
دوره 010 (1388)
دوره 09 (1387)
دوره 08 (1386)
دوره 07 (1385)
دوره 06 (1384)
دوره 05 (1383)
دوره 04 (1382)
دوره 03 (1380)
دوره 02 (1379)
دوره 01 (1378)
تعداد مقالات: 7
نقد دیدگاه های هری فرانکفورت و چارلز تیلور در مورد انتخابگری آدمی بر اساس نظریه اسلامی عمل و پیامدهای آن در تربیت
دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1395، صفحه 5-22
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی و نقد مفهوم انتخابگری آدمی در بستر اندیشههای هری فرانکفورت و چارلز تیلور بر مبنای نظریه اسلامی عمل است. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش تحلیل مفهومی و استنتاج بهره گرفته شد. فرانکفورت در تفکیک امیال آدمی معتقد است درحالیکه امیال مرتبه اول، امیالی موجودند، امیال مرتبه دوم، حاصل موضعی هستند که آدمی ... بیشترمبانی و اصول اخلاق اسلامی: ارتباط معلم با دانش آموزان
دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1395، صفحه 23-45
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی مبانی و اصول اخلاق اسلامی در ارتباط معلم با دانش آموزان میباشد. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش تحلیلی- استنتاجی بهره گرفته شد. بر پایه نتایج به دست آمده، نخست هشت اصل اخلاقی مربوط به ارتباط معلم با دانش آموزان از متون دینی و تربیتی اسلام استنتاج شدند. این اصول عبارتند از: صداقت و درستکاری، تواضع و فروتنی، ... بیشترارتباط دانش نظری و عملی معلمان در پارادایم های اجرای برنامه درسی
دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1395، صفحه 46-68
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارتباط میان دانش نظری و عملی معلمان در هر یک از پارادایم های اجرای برنامه درسی است. بر مبنای سه نوع پارادایم حوزه مطالعاتی برنامه درسی که با مطمح نظر قرار دادن نسبت میان نظریه و عمل شکل گرفته است، به بیان سه نوع رابطه میان دانش نظری و دانش عملی مورد نیاز معلمان در تدریس پرداخته شده است. این سه نوع رابطه، در دل ... بیشترواسازی مفهوم «تفاوتهای فردی دانش آموزان» و نقد آن از منظر رویکرد بازسازی
دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1395، صفحه 69-82
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، واسازی مفهوم تفاوتهای فردی در راستای نیل به عدالت آموزشی و نقد نتایج به دست آمده بر مبنای رویکرد بازسازی هابرماس است. برای دستیابی به این هدف، از رهیافتهای پژوهشی واسازی و بازسازی بهره گرفته شد. نتایج واسازی مفهوم تفاوتهای فردی نشان داد که برداشت رایج دارای هدفهای ایدئولوژیک شامل جلوه قانونی دادن، فریب، ... بیشترتبیین ماهیت دوران کودکی در هندسه نظریه اسلامی عمل
دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1395، صفحه 83-103
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، تبیین ماهیت دوران کودکی از منظر رویکرد اسلامی عمل میباشد. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش تحلیل مفهومی، از نوع مفهومپردازی بهره گرفته شد. بنابراین، مبانی انسان شناختی نظریه اسلامی عمل با نظر به مختصات دوران کودکی تحلیل و بازتعریف شدند. در رابطه با ماهیت دوران کودکی از منظر رویکرد اسلامی عمل، در یک نگاه ... بیشترفرهنگ، هدفهای تربیتی و کارکردهای فرزندپروری: نظریه آشیانه تحول
دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1395، صفحه 104-124
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، تبیین چگونگی اثر فرهنگ بر تحول کودک بر مبنای نظریه آشیانه تحول میباشد. برای دستیابی به این هدف از روش مطالعه کتابخانهای بهره گرفته شد. نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان داد که فرهنگ، عامل های محیطی تأثیرگذار بر تحول کودک را سازمان می دهد. از این رو، اثر این عاملها در مقایسه با عاملهای سازمان نایافته بر ... بیشترترسیم اشارههایی برای تدریس علوم بر بنیاد تبیینی کل نگرانه از ماهیت علم
دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1395، صفحه 125-146